HANDELSBETINGELSER
1. Virksomhedsoplysninger
Boldlight ApS
CVR: 39664178
Adresse: Kigkurren 8M
2300 København S, DK
E-mail: support@thenap.dk
Telefon: +45 71 99 83 23
Website: www.thenap.dk
Vi bestræber os på at gøre din købsoplevelse så tryg og overskuelig som muligt. Herunder finder du vores handelsbetingelser.
Hvis du har nogen spørgsmål til vores handelsbetingelser eller dens indhold, så kontakt endelig vores kundeserviceteam.
2. Bestilling og betaling
Alle vores priser er angivet i danske kroner og inkluderer moms og øvrige afgifter. Priserne kan ændre sig fra dag til dag, men du bliver selvfølgelig kun faktureret den pris, der gælder på den dag, du afgiver din ordre.
Når du har lagt din ordre, sender vi en ordrebekræftelse direkte til din mail, så du ved, at alt er gået igennem. Beløbet bliver kun reserveret på din konto - vi trækker først pengene, når vi sender varen afsted fra vores lager.
Vi tager imod følgende betalingsmidler: Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Du kan også betale med MobilePay, Apple Pay, Google Pay, PayPal eller vælge afbetaling med Anyday eller Klarna.
Vi forbeholder os ret til at opkræve gebyr ved betaling ved brug af firmakort udstedt i EU og brug af kreditkort udstedt udenfor EU. Vi opkræver ikke kortgebyr for private som bruger et kort udstedt indenfor EU.
Vi bruger en godkendt betalingsløsning fra blandt andet PensoPay / Clearhaus, hvor dine kortoplysninger krypteres med SSL-teknologi. Det sikrer, at kun du og betalingsudbyderen kan se dine data.
3. Levering og fragt
Du kan vælge at få din pakke leveret af Bring, DAO eller Burd. Så snart pakken er på vej, får du tilsendt et trackinglink, så du kan følge din pakke på dens rejse mod dig.
Ved bestilling inden kl. 12.00 leverer vi som udgangspunkt inden for 1-3 hverdage. Det lykkes i 98% af tilfældene og danner grundlag for vores generelle leveringstider.
Fragt koster 29 kr. til pakkeshop og 45 kr. til hjemmelevering. Ved køb over 700 kr. tilbyder vi gratis fragt til pakkeshop - hjemmelevering er ikke inkluderet i dette tilbud.
Ved forudbestillinger eller varer med forlænget leveringstid, vil dette altid fremgå tydeligt på produktsiden. Bestiller du andre varer sammen med en forudbestilling, vil vi som udgangspunkt sende hele din ordre samlet. Ønsker du en opdeling af ordren for hurtigere levering, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Vi tager forbehold for eventuelle forsinkelser hos vores fragtpartnere. Selvom vi i 98% af tilfældene leverer inden for et par hverdage, kan der opstå uforudsete forsinkelser. Hvis din pakke har været undervejs i mere end 3 hverdage, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, så vi kan starte en undersøgelse hos fragtleverandøren.
Hvis du, af den ene eller anden grund, ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen eller nægter modtagelse uden forudgående aftale med os, fratrækker vi et håndteringsgebyr på 49 kr. ved refunderingen. Gebyret dækker både fragtomkostningen ud til dig og returfragten til os. Ønsker du pakken sendt igen, opkræves der ny fragt.
Hvis du ikke er hjemme ved levering og ikke har angivet et afleveringssted (flexmodtager), vil pakken som regel blive sendt videre til en pakkeshop. Det er kundens eget ansvar at kunne modtage hjemmelevering, og vi refunderer derfor ikke fragtomkostninger ved mislykket levering af denne årsag.
4. Søvngaranti
Vi forstår, at søvn er personlig – og at det rigtige produkt skal føles rigtigt for dig. Derfor tilbyder vi en udvidet søvngaranti på 33 dage, så du trygt kan afprøve vores produkter hjemme hos dig selv. Søvngarantien starter den dag, du modtager pakken - enten ved hjemmelevering eller afhentning i pakkeshop.
Vores søvngaranti gælder for følgende produkter: NapPillow, NapPillow Junior, NapDuvet, NapRegulate, NapTopper, NapCool, NapSafe samt vores bambus tyngdedyner. Sengetøj og tilbehør er ikke omfattet af vores søvngaranti, men du kan naturligvis returnere det inden for din fortrydelsesret - forudsat at det er ubrugt.
Inden du beslutter dig for at sende dit køb retur, minder vi dig om, at du har 33 nætter til at finde ud af, om produktet fungerer for dig. Kroppen har ofte brug for et par uger til at vænne sig til noget nyt. Hvis produktet skal gives som gave, så kontakt vores kundeservice for at høre om mulighed for at udskyde startsdatoen for søvngarantien.
Hvis produktet ikke er noget for dig alligevel, skal du bare gøre følgende:
- Kontakt os på kontakt@thenap.dk inden udløbet af de 33 dage.
- Beskriv hvorfor produktet ikke er noget for dig (vi elsker feedback).
- Vi sender dig et link til vores returportal, hvor du opretter returen.
- Du får herefter et gratis returlabel, og sender produktet retur til os.
- Send pakken retur senest 7 dage efter din søvngaranti er udløbet.
- Vores returafdeling behandler din returpakke indenfor 7-14 dage.
- Vi refunderer beløbet (og evt. fragt, hvis hele ordren er returneret).
Vi refunderer altid til den betalingsmetode, du brugte ved købet. Hvis din ordre er betalt med et gavekort, sender vi dig et nyt gavekort med det refunderede beløb.
Det skal du være opmærksom på:
Vi forventer, at du behandler produktet, som var det dit eget. Det må naturligvis gerne være afprøvet - det er jo hele pointen - men det må ikke være ødelagt, revnet, beskadiget, plettet eller på anden måde brugt ud over almindelig brug. Original emballage er ikke et krav, men pak gerne produktet forsvarligt ind ved returnering.
Hvis produktet er brugt ud over almindelig afprøvning jf. ovenstående, forbeholder vi os retten til at fratrække værdiforringelsen ved refunderingen. Hvis produktet er i en stand, hvor det ellers ville skulle kasseres, forbeholder vi os retten til at afvise returneringen. Vi vil i sådanne tilfælde kunne sende det retur igen for kundens regning.
Hvis du har opnået mængderabat - f.eks. ved køb af to puder - men kun returnerer én, modregnes rabatten i din refundering. Det samme gælder ved “køb 2 for 1's pris”. Har du fået en gratis vare med i ordren, men returnerer en del af ordren og ikke længere opfylder betingelserne og ikke returnerer gaven, fratrækkes dens værdi i refunderingen.
Vi tillader som udgangspunkt kun brug af søvngarantien én gang pr. kunde pr. produkt, men vi er ofte fleksible ved gentagne køb, hvis det vurderes rimeligt. Ved mistanke om misbrug forbeholder vi os dog retten til at afvise brug af garantien. Efterfølgende køb er som udgangspunkt omfattet reglen om 14 dages fortrydelsesret.
5. Reklamationsret
Hvis du har modtaget et defekt eller beskadiget produkt, eller hvis du oplever en fejl ved din vare, kan du ifølge købeloven oprette en reklamation indenfor 2 år fra købsdatoen. Reklamationsretten dækker fejl og mangler, der var til stede ved modtagelsen af produktet eller opstår inden for rimelig tid ved normalt brug.
Hvis du har modtaget et produkt som en gave og ønsker at reklamere over den, skal vi bruge det originale ordrenummer for at behandle reklamationen.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du bare gøre følgende:
- Kontakt os på kontakt@thenap.dk eller vores livechat indenfor 2 år fra købsdatoen.
- Beskriv fejlen på produktet så detaljeret som muligt og vedhæft billeder/video af fejlen.
- Vi vurderer kort reklamationen, og kommer eventuelt med mulige løsninger før vi går videre.
- Hvis ikke vi har en hurtig løsning, så sender vi dig et link, hvor du kan oprette en reklamation.
- Du får herefter et gratis returlabel (og en labelless kode), så du kan sende produktet til os.
- Vores reklamationsafdeling vil behandle din reklamation indenfor 7-14 dage og acceptere/afvise den.
- Vi afslutter reklamationen, typisk med en ombytning af produktet, et gavekort eller pengene retur.
Det skal du være opmærksom på:
Reklamationsretten dækker fejl og mangler, som var til stede ved levering – men den dækker ikke skader eller slitage opstået som følge af forkert brug eller almindelig brug over tid. Almindelig slid opstår normalt over tid, specielt med produkter som vores, som typisk bruges hver dag. Her er nogle eksempler på forhold, som ikke er dækket:
- Produktet er vasket ved for høj temperatur (over 30 grader) eller i strid med vaskeanvisningen.
- Produktet er tørretumblet, selvom det ikke tåler det, eller det er tørretumblet ved for høj varme.
- Betræk eller materialer som ellers er blevet beskadiget under vask - f.eks. revet af et skarpt objekt.
- Lynlåse eller andre detaljer, der er gået i stykker som følge af hårdhændet eller unormalt brug.
- Kosmetiske fejl, der ikke påvirker produktets funktion - medmindre fejlen var til stede ved levering.
- Hvis produktet er blevet brugt uden betræk, og dette ellers er anbefalet på produktsiden.
- Små syninger, der er gået eller er løse, uden at det påvirker funktion eller holdbarhed, er ikke dækket.
Vi dækker altid reklamationer, der skyldes fabrikationsfejl eller mangler omfattet af købeloven. Er du i tvivl om, hvorvidt noget er dækket, er du altid velkommen til at kontakte os.
Hvis en vare er beskadiget under fragten, eller der mangler noget i din levering, skal du kontakte os inden for 24 timer efter modtagelse af pakken, så vi kan oprette en reklamation.
6. Fortrydelsesret og returnering
Du kan returnere alle produkter, der ikke er dækket af søvngarantien, indenfor 14 dage jf. loven om fortrydelsesret. Varen må gerne mærkes, men ikke bruges. Du hæfter kun for eventuel værdiforringelse, der skyldes anden håndtering end den, der er nødvendig for at vurdere varens art, egenskaber og funktion.
Hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du kontakte os via e-mail og informere os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Husk at sende dit ordrenr. Vi guider dig herefter videre. Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 7 dage efter, du har givet besked om, at du ønsker at fortryde hele eller dele af købet.
Ved returnering er det dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt, du modtager den, til den er kommet sikkert retur til os.
Hvis en returnering - både under fortrydelsesret og søvngaranti - afvises, kan vi sende produktet retur til kunden inden for 7 dage fra afvisningen, for kundens egen regning.
Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Vi tilbyder kun gratis returfragt hvis returneringen oprettes via vores returportal.
7. Priser og kampagner
Hos TheNap tilbyder vi prismatch i 33 dage. Det skal være trygt at handle hos os, så hvis prisen på en vare inden for 33 dage fra dit køb nedsættes i forbindelse med udsalg eller en anden kampagne, matcher vi den nye pris og udbetaler differencen som et gavekort til TheNap.dk. Det eneste som du skal gøre, er at kontakte os.
Prismatch gælder, hvis prisen på den præcise vare som du har købt, nedsættes inden for 33 dage fra købsdatoen. Prismatch gælder ikke særlige kampagner, såsom køtilbud, VIP-tilbud, begrænsede tilbud og personlige rabatkoder. TheNap er ikke forpligtet til at informere om kommende udsalg, kampagner eller prisnedsættelser.
Rabatkoder og VIP-tilbud kan som udgangspunkt ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter, medmindre dette specifikt er tilladt i checkout-processen.
8. Persondata og cookies
Når du handler hos os, indsamler vi navn, adresse, e-mail og telefonnummer for at kunne levere din ordre og hjælpe dig, hvis der opstår spørgsmål eller problemer.
Vi behandler dine data i henhold til vores persondatapolitik. Vi bruger også cookies for at gøre din oplevelse bedre. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
9. Klageadgang og forbehold
Hvis du ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte os på kontakt@thenap.dk - vi sidder klar til at hjælpe. Hvis du ikke er tilfreds med vores løsning, så kan du klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal, hvis du ikke har bopæl i Danmark: https://ec.europa.eu/odr. Enhver tvist mellem Boldlight ApS og kunden er underlagt dansk lovgivning og danske domstole.
Vi tager forbehold for fejl - herunder prisfejl, trykfejl og udsolgte varer - i tilfælde, hvor du med rimelighed burde have vidst, at der var tale om en fejl.
Hvis du ikke ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret digitalt, kan du i stedet sende et brev til adressen øverst i handelsbetingelserne. Du kan også sende denne formular til kontakt@thenap.dk. Vi anbefaler, at du i så fald bruger følgende skabelon. OBS: Vi modtager ikke returvarer eller personligt fremmøde på denne adresse.:
Til: Boldlight ApS, Kigkurren 8M st, 2300 København S, Danmark.
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
Bestilt den: ___________________________________________
Modtaget den: _________________________________________
Forbrugerens navn: _____________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________
Dato: _______________________________________________
Underskrift (kun hvis formularen sendes på papir): ________________
Vores handelsbetingelser blev senest opdateret: 16 April, 2025.